Ce nu ne omoara …ne intareste!


SHARE daca iti place!

Pe data de 10. 05.2017 s-a dat prima sentinta in procesul de anulare a PUZ Nord, documentul prin care s-ar fi putut asigura aducerea utilitatilor in zona, interconectarea stradala si deschiderea drumului catre viitoarea statie de metrou Paris, de pe DN1.  Lipsa de interes si reactie a majoritatii proprietarilor  din zona la toate apelurile din ultimii 3 ani ai Asociatiei Cartier Padurea Baneasa a condus la aceasta situatie paradoxala : sa fie anulat PUZ Nord la cererea MAI-IGJR, in conditiile in care poligonul este autorizat abuziv peste casele si terenurile noastre.

Le multumim celor 18 proprietari ( persoane fizice si juridce) care au inteles gravitatea situatiei si s-au implicat in acest proces, chiar daca au fost respinsi. Ce nu ne omoara ne intareste, iar pe altii poate acum ii trezeste!

Numai impreuna si cat mai multi, putem reusi sa dezvoltam zona noastra! Pentru a discuta stategia urmatoare va invitam duminica 14 mai 2017 , ora 11, la noul sediu al Asociatiei , str Drumul Agatului nr 152 (drumul spre Padurea Baneasa, langa complexul Felicity, in sediul Eco-Art Garden)

http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000000664632&id_inst=3

Tribunalul BUCUREŞTI – Informaţii dosar

Ora estimata: 08:30
Complet: C8 Fond-CA
Tip solutie: Admite cererea
Solutia pe scurt: Respinge excepţia inadmisibilită?ii. Respinge excep?ia de nelegalitate ca neîntemeiata. Respinge excep?ia tardivită?ii si prescrip?iei dreptului material la ac?iune. Respinge excep?ia lipsei de interes. Respinge excep?ia lipsei calită?ii procesuale active a UM 0260. Admite ac?iunea. Anulează HCGMB nr.21/30.10.2014. Respinge cererile de interven?ie accesorii ca neîntemeiate. Cu recurs in 15 zile de la comunicare, care se depune la Tribunalul Bucureşti secţia CAF. Pronunţată în şedinţă publică azi 10.05.2017.
Document: Hotarâre  2966/2017  10.05.2017

 

Filed under: Status PUZ Nord

Comments

  1. ... spune:

    As dori sa mentionez ca e o greseala in Solutia instantei, nu stiu daca are vreo importanta: Nu e HCGMB nr.21 din 30.10.2014 CI 30.01.2014.

    Poate ajuta.

  2. Dan spune:

    e greseala materiala si se remediaza fara mari dureri de cap. Inteleg ca in acest moment PUZ e anulat iar singura cale de atac e recursul (care e limitat ca motive etc). Asa incat am facut o intoarcere in timp la PUG la momentul 2007/2008 (incredibila involutie). Nu stiu altii in ce faza sunt, dar PUG pe zona e „ruinator” ca reglementari. Eu personal alta solutie nu vad decat o solicitare colectiva catre PS1 de a reglementa totusi zona pe baza unui PUZ.

    • ... spune:

      Ce inseamna PUG „ruinator” pe zona? Pana la urma se poate face un PUD sau chiar un PUZ pentru un proiect de anvergura.

      Mai mult, de ce PUZ-ul facut de Lora Construct este sfant si de ce nu ar trebui facut un alt PUZ mai logic si mai practic? S-au uitat oare proprietarii de terenuri din zona cate expropieri sunt prevazute in PUZ-ul ce a fost anulat?

      Cui i-ar conveni ca dintr-un lot de 1000 mp sa ramana cu 400 sau 300 mp doar pentru ca PUZ-ul prevede strada cu 2 benzi pe sens + spatiu verde pe langa trotuar.

      Poate ca proprietarii din zona vizata de PUZ-ul anulat ar trebui sa isi dea seama ca pot schimba inca lucruri ce ii vor afecta direct peste cativa ani. Si poate ca ar fi normal ca sa existe o initiativa locala sprijinita de Primaria S1 si PMB prin care proprietarii sa fie invitati sa aleaga cum vor sa arate cel mai mare cartier nou din Sectorul 1.

      Pana la urma cine este in spatele PUZ-ului facut de Lora Construct?!?

      • Proprietar spune:

        Eu am cumparat teren in zona pentru ca prin PUZ erau prevazute strazi largi cu spatii verzi care sper sa se realizeze.
        Prefer sa cedez (chiar gratuit) 20-30% din teren dar sa am un cartier civilizat.
        Cine vrea strazi inguste are ca varianta alte zone, (de exemplu Pipera).
        Vreau ca atunci cand ninge sa existe loc pentru depozitarea zapezii.
        Vreau ca atunci cand vin prietenii in vizita cu masina sa nu aiba probleme cu spatiile de parcare.
        In cazul unui incendiu, sa poata ajunge cu usurinta masina de pompieri.

        Vreau prea mult ? 🙂

        • ... spune:

          Cred ca da… La intrebarea de mai sus.

          20-30% e un procent fericit pentru cei care au teren la strazile principale trasate in PUZ, probabil va fi nevoie de o expropiere de 60-70% din teren. Nu stiu cine e dispus sa cedeze aproape tot terenul pentru „binele” comunitatii.

          Cand ninge corect si civilizat este ca municipalitatea sa vina cu solutii, nu sa depozitam zapada in curte, pe strada, pe trotuar…

          Prietenii care vin in vizita cu masina (desi intr-un cartier civilizat mai bine ar folosi transportul public) NU vor avea voie sa parcheze pe strada, locurile de parcare fiind prevazute strict in incinta proprietatilor – regula prevazuta in PUZ si chiar in PUG, parca.

          In caz de incendiu la proprietarii expropiati poate vor ajunge pompierii cu usurinta, desi pe drumurile actuale le va lua ceva timp. Ce facem insa cu „proiectele” imobiliare ce prevad drumuri de servitute mici (vezi Pipera-Voluntari), drumuri publice inguste ingradite, pazite (tot Pipera-Voluntari). Lacomia dezvoltatorilor imobiliar nu e niciodata taxata de oamenii care vor sa stea in Bucuresti.

          Asa ca da, cred ca de la PUZ-ul ce a fost anulat vrem cam mult, vrem sa incurajam traficul rutier prin cartier. O sa fie o scurtatura perfecta intre Sos. Odai (CB) si zone din Sisesti/Bucurestii Noi/Damaroia/Mogosoaia.

          In orice cartier rezidential din lumea buna drumurile sunt inguste tocmai pentru a NU incuraja tranzitul prin zona respectiva. Sunt niste drumuri simple de acces la proprietati, fara a fi BLOCATE de masini parcate pe trotuar. De ex. in Londra sunt strazi blocate special de municipalitate pentru masini tocmai pentru a NU incuraja scurtaturi intre cartiere si bulevarde.

          Asadar stimabil proprietar romanii au o fixatie pentru formele fara fond. Si pentru comoditatea aparenta data de un autoturism personal… parcat in dormitor daca e posibil sau pe locul destinat persoanelor cu dizabilitati de la super.

          Da, PUZ-ul anulat e o viziune (poate nefericita) a catorva oameni fara viziune larga. Insa nu ar fi mai logic sa se faca un PUZ in asentimentul celor care chiar platesc taxe sau vor plati la nivelul Sectorului 1 din Bucuresti?

          Chiar cei care locuiesc/vor locui sa spuna ce si-ar dori de la cartierul lor. Sosea de viteza, poluare, claxoane SAU liniste, trafic redus, civilizatie? Iar verdeata poate exista foarte bine in curtile oamenilor si in felul asta nu mai amenajeaza primaria mii de mp de spatii verzi la sume astronomice.

          • Proprietar spune:

            bla…. bla …. blaaa …
            Observ ca incerci sa te minti singur.

            Uite un cartier rezidential din „lumea buna”: https://goo.gl/2XaxT0
            cu pondere teren circulatii si spatii verzi 20-30%

            Uite si o strada din Pipera: https://goo.gl/eZpwlk
            cu pondere teren circulatii si spatii verzi sub 5%

            Ce alegi ?

          • Proprietar spune:

            Poti sa faci comparatie si intre zone din PUZ.
            Vezi cum arata strada Eraclie Arion, unde nu au loc sa treaca 2 masini una pe langa alta, ….
            si mergi sa vezi pe Drumul Varful Berivoiul Mare unde a inceput sa se contureze de cativa ani un cartier cu strazi largi si spatii verzi.

      • Cristi spune:

        Am fost expropriat si am primit mult peste pretul pietei. Daca as putea, eu as cumpara doar terenurile care vor fi expropriate. Daca tu ai 600mp pe sosea e norocul tau. Restul de 400mp poti sa-i vinzi daca e mic terenul pentru tine, dar nu vei lua nici pe jumate cat de pe aia 600mp. Dupa aia poti sa cumperi cu banii 2000mp.
        Daca nu iti plac strazile largi poti sa te muti in alta parte. O sa regreti mai tarziu.
        Strazile largi au un efect foarte bun si asupra pretului terenului. Prefer sa am 400mp scumpi decat 1000mp ieftini.

        • Cristi spune:

          Nu mai zic ca dupa ce s-a construit soseaua pretul terenului a crescut iar despagubirea am primit-o dupa ce s-a construit soseaua si mult peste pretul din acel moment

          • Cristi spune:

            Eu am avut vre-o 900mp din care 700mp au fost exprop. si am primit peste 200k euro iar restul de 200mp ii am si acum dar nu valoreaza mai mult de 15k. Asta intr-un cartier unde eu NU mi-as construi casa sau muta.

      • Cristi spune:

        Uite cum arata un cartier civilizat:
        https://www.google.com/maps/@34.0318445,-84.1744796,119m/data=!3m1!1e3

        Nu e voie nici macar sa faci gard in fata casei iar spatiul din fata e de 10m sau 20m in functie de zona

        • ... spune:

          Un foarte bun exemplu de cartier civilizat. Eu prefer absenta gardului la proprietate insa in Romania gardul este o necesitate in multe cazuri… din pacate.

          Doresc sa subliniez latimea strazilor si a trotuarelor din exemplul de mai sus. Strazi fara pretentie de sosea de mare viteza, cu o banda pe sens, trotuare cu o latime de 1,5m probabil. Astfel se descurajeaza parcatul pe strada, pe trotuar si se mai descurajeaza tranzitul rutier, viteza excesiva, poluarea cu particule nocive.

          PUZ-ul anulat incurajeaza tranzitul rutier, viteza, propune sosele si nu drumuri de acces! S-a uitat cineva peste acest PUZ cu atentie?

          Poate cei care sunt autori pe acest site se vor concentra si asupra acestui aspect si vor scrie un articol pe aceasta tema. Dorim drumuri largi ce sa invite la trafic excesiv, parcari neregulamentare si aglomeratie SAU drumuri de acces normale, cu trotuare practice insa care sa nu invite la parcare pe trotuar?

          Cred ca e o problema importanta deoarece daca nu vom fi radicali cu traficul scapat de sub control din Bucuresti vom ajunge sa suferim cu totii din aceasta cauza.

          Inca putem schimba ceva! Impreuna!

          • Cristi spune:

            Sa nu ai gard in fata casei eu cred ca este mai degraba o mica tzeapa trasa proprietarilor pentru ca esti obligat sa intretii terenul si sa platesti impozit pe el dar nu ai voie sa faci asolut nimic pe el (In multe cazuri nu ai voie nici sa ai o masina utilitara parcata pe el). Cel mai bine e sa-l ia primaria sa te despagubeasca si sa se ocupe ei de el si nici nu mai platesti impozit pe el. Oricum in fata casei tale parchezi mai mult tu. Iar cartierul este in majoritate rezidential asa ca nu o sa fie probleme cu parcatul. Iar blocurile noi vin cu parcari proprii.

            Este normal sa incurajeze tranzitul rutier, viteza si sa propuna sosele si nu drumuri de acces pentru ca e facut de primarie in interes public. Drumurile de acces le gasesti mai degraba in PUD si nu in PUZ.

            Cand o sa se umple cartierul de case iti garantez ca strazile late nu doar ca o sa arate foarte frumos dar o sa aduca si multe beneficii locatarilor.

            Pentru a scapa de trafic eu stiu ca se fac strazi late nu strazi inguste. Ce te faci cand iesi de pe drumul de acces!?

            Eu cred ca PUZ-ul anulat este cel mai frumos din tot Bucurestiul poate chiar din tara.

  3. ... spune:

    Un raspuns romanesc… De aceea ne place sa comentam dar sa nu facem nimic. Totul sa vina din cer…

  4. Mic proprietar spune:

    Din cate am vazut, au fost mai multe PUD/Z-uri prin zona. Sunt si ele anulate ?

    • Dan spune:

      Aparent titularii de PUD uri vor putea merge mai departe si obtine AC. Cu toate acestea, PUZ ul anulat reglementa aprox. 700 hectare in conditiile unui PUG depasit mult de realitate (in multe zone, inclusiv terenuri stradale) sunt prevazute pur si simplu zone verzi sau cu regim de construire care permite cel mult o casa decenta pe un lot de 500-1000 mp. 700 de hectare reprezinta cam toata suprafata intre Sisesti/Odai/Felicity si drumul spre buftea. „Ruinator” in sensul de mai sus inseamna ca ai reglementari urbanistice aberante conform PUG- lucru usor de obtinut de catre fiecare. Iar exproprierile pentru informarea celor ingrijorati se fac cu justa si prealabila despagubire care in multe cazuri a fost peste pretul de piata. Asa ca pina una alta e involutie. Fara a mentiona limitele in care poti promova PUZ uri la acest moment. Personal, doresc o reglementare decenta a unei zone care acum e doar un camp gol, iar dupa anularea PUZ ului, cu ambitii pe masura.

  5. ... spune:

    Referitor la „Uite un cartier rezidential din „lumea buna”: https://goo.gl/2XaxT0 cu pondere teren circulatii si spatii verzi 20-30%.”

    Da, frumos in Londra… strazi normale de 1 banda pe sens pentru acces auto, trotuare inguste si spatii verzi la oameni in curte. Doar ca oamenii nu au gard si astfel arata decent si verde.

    Sa revenim la PUZ-ul anulat – sosea „expres” direct prin cartier cu 2 benzi pe sens, gradini ce dubleaza trotuarul, toate luate din terenurile private. Probabil se vor construi si pasarele de pietoni pentru a nu deranja traficul auto… Evident for rezulta constructii lacome, inalte, betoane, cu spatii verzi minime, se va ajunge la parcare pe trotuar si pe spatiile verzi. Sobolani, gunoaie, claxoane si cefe late – o sa ne simtim exact ca in Bucuresti!

    Un articol interesant aici: http://www.hotnews.ro/stiri-specialisti_pelifilip-21772724-cauze-frecvente-anulare-documentatiilor-urbanism.htm

  6. Cristi spune:

    Cei care au probleme cu AC din cauza MAI. eu ii sfatuiesc sa faca plangere la „European Court of Human Rights”. Nu va lasati intimidati de MAI! Eu sunt sigur ca o sa aveti castig de cauza doar acolo.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *